کاربرد آپارات در نبات سازی

کاربرد آپارات در صنایع پخت و نبات سازی

کاربرد آپارات در صنایع پخت و نبات سازی

کاربرد آپارات در صنایع پخت و نبات سازی بسیار موثر و مفید بوده و به واسطه فیلم هایی که آپارات در این حوزه پخش می کند رونق این کار در بازار بیشتر می شود. هر روزه فیلم های آموزشی زیادی که با خط تولید نبات چوبی در ارتباط بوده و به نحوی جنبه آموزشی در این زمینه دارند ارائه می شوند و به این ترتیب تاثیرات مثبت خود را در این حوزه می گذارد.

صنایع پخت و نبات سازی چیست؟

نبات محصولی است که دارای قوام بوده و تشکیل شده از محلول آب و شکر با روش‌های متعدد است. به عبارت دیگر نبات نوعی قند با شاخه ‌های بلوری می باشد که تحت شرایط و فرایند خاصی از دانه های شکر تولید می گردد. طبق شواهد موجود نبات نخستین بار در کشور ایران و هند مورد استفاده قرار گرفته و به ترتیب مصرف آن در سایر کشورهای دیگر دنیا نیز باب شده است. نبات جزو آن دسته از محصولاتی است که همواره با شادمانی و خوشی های ما ایرانی ها به همراه بوده، و یکی از ملزومات سر سفره عقد محسوب می شود. شایان ذکر است که نبات دارای طبعی گرم بوده و مصرف آن برای درمان سردی های مزمن بسیار توصیه می شود. به این ترتیب اگر جز افرادی هستید که همیشه دست و پای سردی دارید حتما مصرف نبات را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید. دیگر خواص نبات میلن و ضد نفخ بودن آن است و همچنین یکی از منابع مهم تامین انرژی بدن نیز می باشند. دیگر  کاربرد آپارات در صنایع پخت و نبات سازی ارائه فیلم های آموزشی مرتبط با خواص آن است.

فرایند پخت و نبات سازی

همانطور که در مطالب قبلی نیز عنوان کردیم نبات از تبلور محلول شکر و آب تولید می شود. معمولاً زمان نقش مهمی در تولید نبات داشته و پس از آن که شکر در آب حل شود آن را در دمای مناسبی رها کرده و به مرور زمان مولکول های قند به شکل دانه های بلوری به هم چسبیده در می آیند.  معمولاً برای تهیه نبات هم می توان از روش های صنعتی و هم سنتی استفاده کرد. اما فرآیند تولید در هر دو روش به نحوی است که شکر را با آب ترکیب کرده و سپس یک مخلوط  یکدست به نام شربت به دست می آید. آنگاه شربت به دست آمده را در ظرف مخصوص ریخته و به آن حرارت می‌دهند. جهت گرفتن نا خالصی‌ های شربت باید آن را تحت حرارت قرار داد و هنگامی که شربت به جوش آمد به ازای هر ۱۰۰ کیلوگرم شکر یک عدد تخم مرغ را درون آن قرار داد. این عامل سبب می‌شود همه ناخالصی‌های موجود در شکر و آب به تخم مرغ چسبیده و به این ترتیب شربت کاملاً پاک و تسویه می گردد. آنگاه تخم ‌مرغ‌ ها را بیرون آورده و دور می ریزند. لازم است پس از تخلیه تخم مرغ ها و نا خالصی های موجود از شربت نبات دوباره آن را جهت غلیظ شدن بیشتر تحت حرارت قرار داد. پس از رسیدن شربت به غلظت مورد نظر باید آن را درون یک ظرف نیم کره ای مخصوص که در بازار موجود است ریخت. سپس نخ  مشبک یا همان نخ مخصوص نبات را درون آن قرار داده و سپس زمان لازم را به آن داده تا بلورهای نبات دور نخ ها جمعه شوند.

دمای مناسب تولید نبات

 مناسب ترین دما برای تهیه نبات دمای ۱۰۹ درجه سانتی گراد می باشد. در صورت تمایل به درشت تر شدن بلورهای نبات باید دما را اندکی پایین‌ تر و حدود ۱۸۰ درجه نگه داشت و برعکس برای تهیه نبات با بلورهای ریز تر باید آن را در دمای ۱۱۰ درجه قرار داد. به طور کلی فرایند تولید نبات و حدود ۳ الی ۴ روز زمان نیاز دارد. کاربرد آپارات در صنایع پخت و نبات سازی مفید بوده به شما کمک می کند از طریق مشاهده فیلم های آموزشی ارائه شده در آن بیشتر با نبات و ماشین آلات تولید نبات آشنا شوید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *