تجهیزات ضروری برای کارخانه فرآوری گوجه فرنگی در مقیاس کوچک

تجهیزات ضروری برای کارخانه فرآوری گوجه فرنگی در مقیاس کوچک

تجهیزات ضروری برای کارخانه فرآوری گوجه فرنگی در مقیاس کوچک

رب گوجه فرنگی در محصولات غذایی بی شماری استفاده می شود.رب گوجه فرنگی مغذی و خوشمزه است و همچنین چاشنی بسیار محبوبی است.برای تولید رب ،از گوجه فرنگی رسیده قرمز به عنوان مواد خام استفاده می کنند و از طریق تمیز کردن ،خرد کردن، خمیر کردن، تبخیر، پر کردن و استریل کردن به دست می آید.

  • دستگاه شستشوی گوجه فرنگی:همانطور که از نام آن مشخص است برای تمیز کردن گوجه فرنگی ها استفاده می شود.
  • دستگاه خردکن برای خرد کردن گوجه فرنگی:قبل از اینکه آب گوجه فرنگی را از تفاله آن جدا کنیم ، باید گوجه را خرد کنیم.برای این منظور از دستگاه خردکن استفاده می کنیم.
  • دستگاه تفاله گیر گوجه فرنگی:دستگاهی که برای جداسازی خودکار تفاله و بقایای گوجه فرنگی استفاده میشود.دستگاه تفاله گیر گوجه فرنگی عمدتاً برای کوبیدن و پوست کندن گوجه فرنگی پس از برش و خرد کردن استفاده می شود تا تفاله و آب آن جدا شود که این برای تکمیل فرآیندهای بعدی لازم است.
  • مخزن ذخیره موقت:این مخزن از فولاد ضد زنگ با کیفیت بالا ساخته شده است که برای ذخیره گوجه فرنگی به طور موقت استفاده می شود.
  • دیگ پخت – حرارت دادن و غلیظ کردن:برای تبخیر آب اضافی استفاده می شود.قابلمه پخت رب گوجه فرنگی هم عملکرد ضدعفونی کننده و هم کنسانتره دارد و دوکاره و مقرون به صرفه است.می توانید زمان پخت متفاوتی را برای محصولات نهایی مختلف (کچاپ، سس گوجه فرنگی، رب گوجه فرنگی، پوره گوجه فرنگی) تنظیم کنید.
  • دستگاه پرکن رب گوجه فرنگی:پر کردن سس گوجه فرنگی/رب گوجه فرنگی در اندازه های مختلف ظروف.دستگاه پرکن نیمه اتوماتیک دارای طراحی معقول، مدل جمع و جور و عملکرد راحت است.حجم پر کردن و سرعت پر کردن را می توان به دلخواه تنظیم کرد، سرعت پر کردن سریع است.

خط تولید رب گوجه فرنگی

برای به دست آوردن یک محصول نهایی عالی، ماده اولیه باید در کمترین زمان به مقصد برسد و در نتیجه تنشی که در حین برداشت مکانیکی و حمل آن به کارخانه متحمل شده است کاهش یابد.نکته بعدی که باید در مورد آن فکر کنید این است که تجهیزات مورد نیاز کارخانه برای تولید و فرآوری گوجه فرنگی را با بالاترین کیفیت تهیه کنید.همچنین برای نصب ماشین آلات حتما از مهندسان باتجربه استفاده کنید.

تولید رب گوجه فرنگی یک تجارت جدی است ،زیرا به غذا و سلامت مربوط می شود، بنابراین کنترل کیفیت دقیق باید در کل فرآیند تضمین شود.با در نظر گرفتن این موضوع، نمی خواهید عملیات را به دست هر کسی بسپارید.شما باید مطمئن شوید که فقط دستان با تجربه و توانا را برای انجام کل عملیات استخدام می کنید.شما به ترکیبی از کارگران ماهر و غیر ماهر به طور یکسان نیاز دارید ، اعم از مهندسان، حسابداران ، مدیران فروش و بازاریابی و کارگران ماهر و غیر ماهر.

مراحل و نکات عملیاتی برای تولید رب گوجه فرنگی

گوجه فرنگی یک میوه بسیار محبوب (اگر دوست دارید سبزی) است که در تمام نقاط جهان مصرف می شود.گوجه فرنگی منبع خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی است، کالری کمی دارد و کاروتنوئیدها، بتاکاروتن و لیکوپن بالایی دارد.تحقیقات اخیر نشان می دهد که وقتی گوجه فرنگی فرآوری می شود، سطوح بالاتری از لیکوپن دارد که یکی از قوی ترین آنتی اکسیدان های طبیعی است.

گوجه فرنگی را می توان به صورت خام مصرف کرد و همچنین برای پخت و پز استفاده کرد، اما می توان آن را به اشکال دیگر مانند رب گوجه فرنگی، سس و غیره نیز تبدیل کرد.خط تولید رب گوجه فرنگی شامل مراحل زیر است:

گوجه‌فرنگی‌های تازه تمیز می‌شوند، ارتقا داده می‌شوند، دسته‌بندی می‌شوند، خرد می‌شوند و تغلیظ و استریل می‌شوند و سپس به‌صورت آسپتیکی پر می‌شوند تا به رب گوجه‌فرنگی نهایی در بشکه‌ها تبدیل شوند.در همین راستا باید کل خط تولید و تجهیزات مربوطه مطابق با اصول استانداردهای بین المللی با کیفیت بالا طراحی شده باشند.

مراحل تولید گوجه فرنگی

به بسته بندی توجه ویژه ای داشته باشید

هنگام فروش محصولات ، بسته بندی بسیار مهم است.ممکن است شما یک محصول عالی، با طعم عالی داشته باشید، اما در واقع این بسته بندی است که ماندگاری را در ذهن مشتریان ایجاد می کند.در واقع این بسته بندی است که بین یک برند گوجه فرنگی معتبر و دیگری تفاوت ایجاد می کند.بنابراین، شما می خواهید مطمئن شوید که به بسته بندی گوجه فرنگی خود توجه ویژه ای دارید.همچنین، می خواهید از خود بپرسید که آیا رب گوجه فرنگی خود را فقط در قوطی بسته بندی می کنید یا می خواهید ترکیبی از بسته بندی های مختلف مانند بطری ها و کیسه ها را انجام دهید.هر کاری می کنید باید بدانید که بسته بندی مناسب باعث فروش موفق محصول می شود و بالعکس.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *